۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۴۸۲
رییس قوه قضاییه در جمع راهپیمایان بیرجند:

مسأله فلسطین تمام شدنی نیست | امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد است

مسأله فلسطین تمام شدنی نیست | امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد است
رییس قوه قضاییه گفت: دشمنان به دنبال ناامیدی هستند و ما با رفتارهای خود باید امید ایجاد کنیم و امید نیز در سخنرانی نیست بلکه در اقدام و عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در بیرجند اظهار داشت: روز آخر ماه رمضان مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام یعنی آزادی قدس شریف همه فریاد می‌کنند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان از جلوه‌های مهم آن توجه به دیگران است؛ تاکید شده که در ماه رمضان تنها به خود توجه نکنیم و دیگران را هم مدنظر قرار دهیم.

رییس قوه قضاییه افزود: امت پیامبراکرم(ص) در شب‌های قدر می‌توانند راه صد ساله را طی کنند؛ اساس در شب‌های قدر خودسازی است اما توجه به دیگران یک اصل اساسی است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: زکات فطره جلوه توجه به دیگران است یعنی از مال خود بردارد و گره‌ای از مشکل دیگران حل کند؛ امروز در خیابان‌های کشور اسلامی و حتی جهان اسلام آزادمردان فریاد آزادی قدس شریف را سر دادند.

وی ادامه داد: امام راحل به عنوان یک مبتکر این را برای امروز فرمود و همه به آن لبیک گفتند؛ مردم سراسر کشور در روز گرم و با زبان روزه فریاد قدس سر دادند قدس و فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسأله جهان است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: موضوع قدس صف ما را از صف استکبار جهانی و غربی‎ها جدا می‌کند؛ از مسأله قدس شریف 70 سال می‌گذرد که حکومت غاصب اسراییل در سرزمین فلسطین ظالمانه تسلط پیدا کرده است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: مردم در جای جای فلسطین با این تجاوزها و ظلم‌ها کنار نیامدند اما جریان صهیونیستی با کمک استکبار جهانی بیش از 70 سال تلاش می‌کنند تا حکومت غاصب اسراییل را قانونی جلوه دهند اما نتوانستند.

وی افزود: آن‌ها خانه‌ها را بر سر بسیاری از مردم خراب و زندگی‌های آن‌ها را ویران کردند و امروز 6 میلیون فلسطینی آواره کشورهای دیگر شدند اما مقاومت را رها نکردند.

امام راحل راه‌های ایستادگی و مقاومت را به تمام جهانیان آموخت

رییس قوه قضاییه گفت: آنچه در 40 سال گذشته صورت گرفته اتفاق جدیدی بوده و هیچ وقت مبارزه در فلسطین کمرنگ نشده اما جریان مبارزه در منطقه و فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلام و رویکرد مجاهدان فلسطینی تغییر کرده و با راهبرد جدید وارد میدان شدند.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی نگاه آن‌ها به سازمان‌های آزادی‌بخش و میزهای مذاکره و قراردادهای مختلف بود اما بعد از انقلاب نگاه‌ها متفاوت شد چرا که امام راحل در جریان مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی راه‌های ایستادگی و مقاومت به تمام جهان و مجاهدان آموخت و امروز برای پیروزی دو شرط اساسی اتکا به خدا و اعتماد به نفس وجود دارد.

وی عنوان کرد: حزب‌اللهی‌ها در جنوب لبنان جریان حزب الله راه انداختند و وقتی جریان جنگ 33 روزه به وجود آمد آنقدر این جریان حزب الله در مقابل اسراییلی‌ها خوش درخشید که با نداشتن نیروهای مسلح قوی با یک اراده مصمم و موشک‎های خود توانست کاری کند که اسراییل با آن همه ادعا مقابل اراده پولادین حزب الله شکست خورد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: جریان فلسطینی از جریان حزب الله ایستادگی و مقاومت را آموخت و انتفاضه اول یعنی جنگ سنگ آغاز شده و سپس انتفاضه دوم و سوم نیز آغاز شد و فلسطینیان روحیه مجاهدت و ایستادگی و مقاومت و اعتماد به نفس را پیدا کردند و امروز نگاه آن‌ها به میزهای مذاکره نیست.

آیت الله رئیسی بیان کرد: باید تاریخ فلسطین و عبرت‌های تاریخی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود چرا که صحبت از عبرت‌های تاریخی مهم است.

عمل نکردن آمریکایی‌ها به تعهدات در برجام یک درس عبرت برای ما است

وی افزود: مقام معظم رهبری در جریان برجام بارها فرمودند که دشمن قابل اعتماد نیست اما به حرف ایشان گوش ندادند و به پای میز مذاکره رفتند و دیدند که دشمنان به تعهد خود وفادار نیستند و رییس جمهور نادان آمریکا زیر تعهدات زده است و این دقیقاً همان تاریخی است که تکرار شده است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: آمریکا همچنان تحریم‌ها را بر علیه ملت ایران شدیدتر کرد و این‌ها همه درس و عبرت است و امروز آمریکا به دنبال معامله قرن است و در معامله قرن می‌خواهند کاری کنند که تمام هزینه‌ها فلسطینی دارند.

آیت‌الله رئیسی افزود: آن‌ها می‌خواهند مسأله به نام فلسطین و انتفاضه، ایستادگی و مقاومت برای همیشه از سر اسراییلی‌ها برداشته شود و می‌خواهند مردم آواره فلسطین تابعیت آن کشور بگیرند و در معامله قرن برای همیشه موضوع فلسطین را تمام کنند اما فلسطین تمام شدنی نیست.

وی بیان کرد: امروز هفته‌ای در غزه و فلسطین نیست که تظاهرات نباشد و صدها شهید دادند تا به این معامله قرن «نه» بگویند؛ در معامله قرن آمریکایی‌ها می‌خواستند تل آویو را به بیت المقدس ببرند و در منطقه جنگ داخلی ایجاد کنند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: خود اسراییلی‌ها اعتراف کردند که داعش را ما ساختیم و آن‌ها جریان‌های فکری وحدت‌شکن در بین مسلمانان ایجاد کردند و در جنگ اقتصادی خواستند ایران درگیر مسأله داخلی شود و مشکلات معیشتی را ایجاد کردند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز آمریکا در کجا است و ایران در کجا قرار دارد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و مستکبرین خواستند و نتوانستند و ما خواستیم و توانستیم؛ امروز جریان جنگ غربی و عربی خودنمایی می‌کند و این جنگ پیچیده است اما به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امروز نه فقط ملت ایران بلکه ملت‌های عالم هوشیار شدند و شرایط را می‌شناسند.

امروز اسراییل بیش از هر زمانی رو به نابودی قرار دارد

وی گفت: فریاد زدن آزادی قدس شریف یک شعار نیست بلکه آرمانی است که تحقق آن حتمی و قطعی خواهد بود و هیچ تردیدی نداریم و باطل جریان دارد اما پایداری ندارد.

رییس قوه قضاییه افزود: امروز اسراییل بیش از هر زمانی رو به نابودی قرار دارد و ثبات و امنیت در اسراییل وجود ندارد؛ ادامه راه نه عقب گرد، نه توقف و نه تسلیم شدن است بلکه تنها راه پیش روی لبنان، غزه، سوریه و مصر مقاومت است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: فعالان عرصه‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در جهت رونق تولید تلاش کنند و هر حرکت اقتصادی آن‌ها قطع وابستگی ما به بیگانگان است و هر کارخانه‌ای که راه افتد در جهت رونق اقتصادی کشور است.

رونق تولید باید در اقدام و عمل باشد/امنیت اقتصادی در گروی مبارزه با فساد است 

وی با بیان اینکه رونق تولید باید در اقدام و عمل باشد، گفت: دولتمردان با فعالیت‌های خود یک دنیا امید را ایجاد کنند؛ دشمنان به دنبال ناامیدی هستند و ما با رفتارهای خود باید امید ایجاد کنیم و امید نیز در سخنرانی نیست بلکه در اقدام و عمل است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امنیت اقتصادی در گروی مبارزه با فساد است و باید با فساد برخورد شود، گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم نظام در جامعه اسلامی ایران ظهور پیدا کند و دولتمردان نیز در تمام بخش‌ها تلاش کنند بسترهای فسادزا را از بین ببرند و منافذی که در نظام‌های بانکی، اقتصادی و مالیاتی وجود دارد به روی افراد سودجو ببندند؛ باید در تمام عرصه‌ها با تمام وجود بگوییم «ما می‌توانیم» و این ما می‌توانیم نیاز به یک اقدام و عمل جدی در تمام عرصه‌ها دارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات